GÜVENLİK
YARDIM
SIKÇA SORULAN SORULAR
ENGLISH
SIKÇA SORULAN SORULAR
Genel
Bireysel İşlemler
Kurumsal İşlemler
Şifre Ve Güvenlik
Ana Sayfa´da bilgi panellerinin tamamını göremiyorum. Hepsini görmek için ne yapabilirim?
Bilgi panelleri sağa doğru devam etmektedir. Bilgisayar farenizin tekerleğini yukarı-aşağı hareket ettirerek, klavyedeki sağ-sol oklarını kullanarak, fareyle tutup çekerek ve bilgi panelinin sonundaki alana tıklayarak diğer bilgi panellerini görebilirsiniz.
Ana Sayfayı kişiselleştirebilir miyim? Bilgi panellerini nereden değiştirebilirim?
Bilgi panelleri varsayılan sıralama ile yerleştirilmiş olup, sıralamasını veya görmek istediğiniz bilgi panellerini değiştirebilirsiniz. Bunun için sol menüde yer alan Profil ve Ayarlar menüsü altındaki Ana Sayfa Düzenleme işlemini seçmeniz gerekmektedir. Burada eklemek veya çıkarmak istediğiniz bilgi panellerinizi yönetebilir, sıralamasını değiştirebilirsiniz.
Aradığım işlemi bulamıyorum. Ne yapmam gerekir?
Sol menünün en altında yer alan Arama ikonuna tıklayarak açılan arama barına yapmak istediğiniz işlemin adını yazdığınızda ilgili tüm işlemler sıralanacaktır. Listelenen işlemler arasında yapmak istediğiniz işlemi seçerek ilgili ekrana gidebilirsiniz.
Ziraat İnternet bankacılığına hangi adreslerden ulaşabilirim?
Ziraat İnternet bankacılığı´na;
www.ziraatbank.com.tr
www.ziraat.com.tr
adreslerinden İnternet Şubesi girişini tıklayarak ulaşabilirsiniz.
İnternet bankacılığına mevcut ürün ve hesaplarım otomatik tanımlanır mı?
Kredi, OGS, kredi kartı, KMH ürünleri internet bankacılığınıza otomatik tanımlanır. Diğer hesaplarınızı en yakın şubemizden tanımlatmanız gerekmektedir.
İnternet bankacılığı işlem saatleri nelerdir?
Döviz Alış / Satış :
24 saat
Arbitraj :
24 saat
Havale :
24 saat
SWIFT :
24 saat
EFT :
08:30 - 17:00
Gram Altın (Tam Gün) :
1. Seans: 09:30-16:00 2. Seans : 18:30-08:00
(Yarım Gün) :
1. Seans: 09:30-11:00 2. Seans : 14:00-08:00
Repo :
1. Seans: 09:30-15:30 2. Seans : 18:30-08:30
Hazine bonosu devlet
Tahvili alım satım (TL) :
1. Seans: Kesin Alış 09:00-16:00, Kesin Satış: 09:00-16:30
Hazine bonosu devlet
Tahvili alım satım (YP) :
1. Seans: Kesin Alış 09:00-16:00, Kesin Satış: 09:00-16:30
Tahvili alım satım (YP) :
2. Seans : ---
Başkent Doğalgaz:
08:00 - 20:00
D-Smart NET, Smile ADSL:
01:00 - 17:30
İSKİ Su:
01:00 - 21:00
Fatura, Vergi, Sigorta, Bağış, SGK, Eğitim, TL Yükleme, Şans Oyunları ve diğer ödemeler:
24 saat (Gün sonu hariç)
B Tipi Likit Fon:
24 Saat
Likit Dışı B Tipi Fonlar:
09:00 - 16:30 - 18:00-08:59
A Tipi Fonlar:
09:00 - 16:30 - 18:00-08:59
Anapara Koruma Amaçlı Fonlar:
09:00 - 17:00
Vadesiz Altın Alış ve Satış:
USD Hesaptan - 09:00 - 18:00 TL Hesaptan - 24 saat
Yurtkur ödemeleri:
01:00 - 23:30
İnternet bankacılığından yapılan işlemler için bir ücret öder miyim?
İnternet bankacılığından yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için İnternet bankacılığından yapılan işlem ücretleri hakkında bilgi almak için
tıklayınız
Yatırım hesabımı internet bankacılığından görüntülemek ve/veya işlem yapmak için ne yapabilirim?
Hesabınız bulunan herhangi bir şubemizden Yatırım hesabınızın bağlı olduğu vadesiz hesabınızı tanımlatarak internet bankacılığınızdan Yatırım hesabınızı kullanabilirsiniz.
İnternet bankacılığından açtığım hesabımı kapatmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?
Hesabınızı internet bankacılığından veya hesabınızın bulunduğu Ziraat Bankası şubesine giderek kapatabilirsiniz.
SMS Hatırlatma hizmetine başvurdum. Hatırlatma SMS´lerini alamıyorum. Neden?
Operatörünüzü arayarak hattınızı reklam ve tanıtım SMS´lerine açtırmanız gerekmektedir.
İnternet bankacılığından yanlış ödediğim fatura veya vergiyi, hatalı göndermiş olduğum havale ya da EFT´yi iptal edebilir miyim?
İnternet bankacılığı aracılığıyla gerçekleşen işlemler gerçek zamanlı (çevrimiçi) işlemlerdir ve iptali mümkün olmamaktadır.
İptal işlemi için işlemin gerçekleştiği hesabın bulunduğu Şubemize gitmeniz gerekmektedir.
Bankanızdan EFT yaptım. Hesabımdan düştü. Fakat karşı bankaya ulaşmadı.
Telefon Bankacılığından, İnternet bankacılığından, Ziraat Mobil´den ya da hesabınızın bağlı bulunduğu şubeden EFT sorgu numarasını alarak karşı bankadan EFT´nizi sorgulatabilirsiniz. EFT yaparken hesap numarası ya da ismi hatalı yazdıysanız hesabınızın bağlı bulunduğu şube ile görüşüp hbr-genel mesajı göndermesini isteyebilirsiniz.
Hesap hareketlerini işlem tarihine göre sorgulamakla muhasebe tarihine göre sorgulamak arasında ne fark vardır?
Hafta sonu ve tatil günlerinde yaptığınız işlemlerin bankacılık sisteme yansıması bir sonraki iş günü olacaktır.
Hesap hareketleriniz İşlem Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin yapıldığı tarihe göre, Muhasebe Tarihi bazında sorgu yapıldığında işlemlerin bankacılık sistemine yansıdığı tarihe göre listelenir.
Fatura ödeme işlemleri ile yapabileceğim işlem sayısı veya tutarı ile ilgili bir kısıt var mıdır?
Bireysel İnternet Bankacılığı müşterilerimiz bir ay içinde en fazla 20, kurumsal müşteriler ise 50 adet fatura ödeyebilirler.
Aylık olarak ödenebilecek maksimum fatura tutarı ile ilgili herhangi bir limit yoktur.
İleri tarihli para transferlerimde, düzenli ya da otomatik ödeme talimatlı işlemlerimde, işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabımda yeterli para yoksa ne olur?
İşleminiz gerçekleştirilebilmesi için işlemin gerçekleşeceği tarihte hesabınızda yeterli para olmasına/alternatif bir hesap ya da Kredili Mevduat Hesabı tanımlamış olduğunuza dikkat etmeniz gerekmektedir.
İleri tarihli yaptığım EFT´nin izleme ve iptalini nasıl yapabilirim?
İnternet Bankacılığı´ nda Düzenli Ödeme Talimatları başlığı altından yaptığınız ileri tarihli EFT´yi görüntüleyebilirsiniz. Görüntülenen listeden ileri tarihli EFT işleminizi iptal edebilirsiniz.
SWIFT işlemi yapmak istiyorum. Nereden yapabilirim ve masrafını nereden öğrenebilirim?
Yurtdışı Para Transferi işleminizi İnternet Bankacılığından Para Transferleri-Döviz Transferi (SWIFT) bölümünden gerçekleştirebilirsiniz. İşlem masrafı ise onay ekranında görünmektedir.
Ziraat Bankası SWIFT kodu:
TCZBTR2A
Yurt dışından getirttiğim telefon için İnternet Bankacılığı ve Mobil´den ödeme yapılıyor mu?
Evet. Vergiler bölümünde Yolcu Ceptel başlığı altında ödeme yapabilirsiniz. Ancak daha sonra ödeme dekontunun çıktısı ile birlikte operatörünüzün mağazasına giderek telefonun açılması işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Dekont almak istiyorum. Ne yapmam gerekir?
İnternet ve mobil bankacılıkta işleminiz gerçekleştirildikten sonra mail adresinizi yazarak dekontun mail adresinize gönderilmesini sağlayabilirsiniz. İşlem esnasında dekont gönderimi yapamadıysanız, işlem sonrasında hesaplarım altından, işlem yapmış olduğunuz hesabı seçerek hesap hareketlerinden işleminizin detayına tıkladıktan sonra dekont gönder tuşuna basarak mail adresinize dekontunuzu gönderebilirsiniz.
İnternet bankacılığından hangi işlemleri yapabilirim?
Bireysel İnternet bankacılığından yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen
tıklayınız.
İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?
Bireysel İnternet bankacılığımızda İşlem Limiti Tanımlama ekranından dilediğiniz işlemin günlük limitini düşürebilirsiniz. Limitinizi Bankamız limitleri üzerinde olmamak kaydıyla, 0850 258 00 00 nolu müşteri hizmetlerimizden yükseltebilirsiniz.
Bireysel internet bankacılığı limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.
Harçlık avans limit/işlem bilgilerini Mobil ve İnternet Bankacılığı´ndan görebiliyor muyum?
Evet, hem internet bankacılığından hem de Ziraat Mobil´den görüntüleyebilirsiniz. Kartlarım başlığı altında Bankkartlarım´ı seçerek bakiyenizi izleyebilirsiniz.
İnternet bankacılığından hangi ürün ve hizmetlere başvurabilirim?
Ziraat İnternet bankacılığından, Bireysel Kredi, Kredi Kartı, Kredi Kartı Limit Arttırım, Ek Kart, KMH, OGS, Telefon Bankacılığı, Bireysel Emeklilik, Sigorta Ürünlerine başvuruda bulunabilirsiniz.
İşlem limit/kısıtlamalarını İnternet Bankacılığı´nda nerden yapabilirim?
İşlem limit ve kısıtlamalarını Güvenlik Ayarlarım altından yapabilirsiniz.
Hesabımı internet bankacılığında göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?
İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.
Kurumsal İnternet bankacılığından hangi işlemleri yapabilirim?
Kurumsal İnternet Bankacılığından yapılabilecek işlemleri görebilmek için lütfen
tıklayınız.
İşlem limitlerimi nasıl değiştirebilirim?
Kurumsal internet bankacılığında Kullanıcı Yönetimi menüsünden İşlem Limiti Belirle ekranı ile kullanıcı limitleri belirlenebilmektedir. Limitlerinizin Bankamız limitlerinin üzerine çıkarılması talepleriniz için Şubenize başvurabilirsiniz.
Hesabımı Kurumsal İnternet Bankacılığı´ nda göremiyorum. Ne yapmam gerekiyor?
İnternet Bankacılığı ürün/hesap tanımlama işlemleri şubelerimiz tarafından gerçekleştirilebilmektedir. Size en yakın şubemize başvuruda bulunmanızı rica ederiz.
Şubede tanımlama yapıldığı halde, internet ve mobil bankacılığınızda görüntüleyemiyorsanız, Kullanıcı Yönetimi ekranında önce ana kullanıcı olarak kendinize, daha sonra alt kullanıcılara hesap tanımlama yapmanız gerekmektedir.
İşlem yapmadan sadece hesaplarımı izlemek için internet bankacılığı tanımı yapılabilir mi?
En yakın şubemize başvurarak kurumsal izleme başvurusunda bulunabilir ve başvurunuz onaylandıktan sonra internet bankacılığınızdan işlem yapmaya kapalı olarak sadece izleme yapılabilmektedir.
İnternet bankacılığı şifremi unuttum/bloke oldu. Ne yapabilirim?
İnternet bankacılığı giriş şifresini unutan kullanıcılarımız giriş ekranlarında yer alan Şifremi Unuttum linkinden yeni şifre oluşturabilirler.
Güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?
Detay için
tıklayınız.
×